1 Mei ( Kerja Jangan Curi Tulang )

Bismillah alhamdulillah,

1 Mei 2009 / jam 6.00 ptg

Salam mahabbah …. hari ini, saya cuba gagahkan jari jemari , dan akal kurniaan ilahi untuk menulis di blog ini. Dulu saya aku ada sebut, salah satu sebab saya aku jarang dan semakin meninggalkan blog ini adalah kerana ketiadaan internet di rumah. Tapi saat ini, alasan itu tak boleh diguna pakai lagi kerana internet bukan sahaja berada di rumah, bahkan ada di mana-mana jika saya membawanya. Apakah alasan seterusnya ? Ia tetap ada, tapi saya malas nak ‘menjadikan ianya ada’. Sebab alasanlah, banyak kerja yang tertangguh, assigment tak siap dll. Tulisan e-novel yang pernah saya aku ‘reka’ telah tamat dan ‘tergantung’ ceritanya . Mengapa ? kerna saya aku adalah penulisnya. Lalu anda tak perlu mempertikakannya akan tapi anda boleh mengkritiknya.

Ramadan

Mengapa Ramadhan ? Jejak Rasul yang baru keudara sekejap tadi menggamit bibit rindu terhadap Ramadhan. Entahlah, mungkin Ramadhan yang lalu,  ditinggalkan dengan tidak banyak amal. Ramadhan ! mungkin aku tak dapat bertemu dengan mu lagi atau mungkin ……. Aku harap kalian seperti ku …. salam mahabbah …

Selamat Hari Pekerja

Kepada semua pekerja, kerjalah dengan amanah, kernah amanah itulah yang akan menentukan setinggi mana tahap kredebiliti kita sebagai hamba Allah dan pekerja.


4 Responses to “1 Mei ( Kerja Jangan Curi Tulang )”


  1. 1 tattibau Mei 2, 2009 at 5:55 am

    Semoga dikomitkan sedikit masa untuk jengok2 blog, 5 minit jer kalau boleh sehari!

  2. 2 Life Of AKU The Episode Mei 4, 2009 at 4:51 pm

    syukran tatibau … seronok sebenarnya memblog ni, tapi cepat ‘futur’ (lemah semangat)

  3. 3 anis aiza Mei 5, 2009 at 4:48 am

    kerja itu amanah yang telah dipertanggungjawabkan kepada kita…oleh itu, tidak kira siapa perlu berusaha dan bekerja dgn ikhlas….tidak ada istilah curi tulang jika kita betul2 menghayati kerja kita…….

    hai ustaz…ramadhan yang lalu byk kenangan ke…mustahil la ramadhan yang lalu dtingglkn tnpa amal yg byk…….

  4. 4 Life Of AKU The Episode Mei 5, 2009 at 5:22 am

    salam, to anis aiza :

    Mustahil ? saya juga manusia biasa, namun dalam hidup , kita mestilah sentiasa mengharapkan hari-hari yang akan datang lebih baik dari hari-hari yang lalu dan dalam masa yang sama kita berusaha ke arahnya … ” iman al’awwam, yazid wa yanqus “


Tinggalkan Jawapan

" Sesungguhnya setiap keturunan anak adam ada melakukan kesilapan, dan sebaik-baik orang yang melakukan kesilapan adalah orang-orang yang bertaubat . Allah maha pengampun, janganlah kau putus asa. "

My Entries

Hits Counter

  • 107,817 Pengunjung

