Hidup Pejuang, Mati Terbilang

Assalamualaikum wbt,

Masa yang ada tak seberapa ini, aku cuba untuk sisipkan slogan atau kata-kata keramat buat sesetengah insan yang mengenal erti hidup dan perjuangan. Semalam waktu mengajar, aku sempat masukkan ceritera umat Palestin yang sedang berjuang dalam masa yang sama syahid menunggu mereka.

“Geram betul tengok ! ” kata seorang wak (bahasa melayunya makcik)

Itu yang aku dengar … luahan rasa benci yang kelihatan.  Opss, aku lupa tentang slogan “itu”. Aku rasa slogan itu mengena dengan mujahidin, dan umat Islam Palestin yang ada usaha menentang dan melawan Zionis dan sekutunya konon2nya mereka nak mengganyang Palestin.

“Nak maki, hah maki dia orang, nak cakap jahat, tujukan kepada Israel itu ”

Aku mengajar makcik-makcik membenci zionis, Lantas aku sisipkan perasaan cemburu ku terhadap rakyat Palestin umumnya dan mujahidin Palestin khususnya kerana mereka bakal menerima gelaran “HIDUP PEJUANG, MATI TERBILANG” . Bahkan sudah ada yang menempa gelaran itu. Tapi, cemburu itu tidak dapat melawan perasaan geram aku terhadap Rakyat Palestin dan perasaan simpati aku terhadap mereka.

Benci ku menebal kepada zionis dan sekutunya, dan pemimpin negara Arab yang dekat dengannya , aku tak tahu apa sebenarnya berlaku, rasaku, mereka dan kena guna-guna dengan Israel, Amerika dan sekutunya. Bacul untuk mereka …..  Biarlah coretan ini ku akhiri dengan doa munajat , ku pohonkan agar Tuhan yang mengetahui segala, mengurnia kepada rakyat Palestin rasa gembira dan memberi duka pada yang celaka (musuh-musuh Allah). Cita-citaku ingin seperti mereka , ” HIDUP PEJUANG, MATI TERBILANG “.

1 Response to “Hidup Pejuang, Mati Terbilang”


  1. 1 nuriman Januari 9, 2009 at 9:41 am

    Allah pasti selamatkan palestin…zionis pasti akan hancur jua Allah Hu Akbar……….


Tinggalkan Jawapan

" Sesungguhnya setiap keturunan anak adam ada melakukan kesilapan, dan sebaik-baik orang yang melakukan kesilapan adalah orang-orang yang bertaubat . Allah maha pengampun, janganlah kau putus asa. "

My Entries

Hits Counter

  • 107,817 Pengunjung

