Salam Aidiladha


Untuk paparan yang lebih jelas, klik pada gambar

Gambar di atas adalah sedikit gambaran suasana sebelum tibanya Hari Raya Korban di Bumi Anbiya’, Mesir. Sambutan Raya Korban di sini lebih meriah jika dibandingkan dengan Hari Raya Aidilfitri. Petang tadi, saya sempat berjalan di sekitar kediaman saya, kedengaran laungan lambaian kaabah yang begitu menyentuh hati. Ditambah kesibukan hiruk pikuk masyarakat di sini yang tidak pernah lengang. Tak kurang juga dengan kelompok-kelompok haiwan berkaki empat di bahu jalan yang bakal menjadi korban menambahkan lagi kemeriahan hari raya yang begitu bermakna bagi umat Islam terutamanya bagi diri saya yang bakal meninggalkan bumi ini tidak lama lagi.

Ucapan Raya

Memandangkan esok umat Islam akan menyambut Hari Raya Aidiladha, dengan ini saya ingin mengambil kesempatan untuk mengucapkan selamat hari raya aidiladha serta selamat menjalani ibadah haji dan korban  kepada semua umat Islam khususnya kepada pengunjung yang sudi menziarahi blog Life Of Aku secara sengaja atau tidak, mudah-mudahan kita semua dapat menjadikan hari yang mulia ini sebagai satu inspirasi dan teladan yang boleh diambil melalui beberapa peristiwa diantaranya peristiwa kesanggupan dan ketaatan yang ditunjukkan oleh Nabi Ibrahim a.s sekeluarga. Akhir kata, mohon ampun dan maaf, siiru ‘ala barokatillah.

2 Responses to “Salam Aidiladha”


  1. 1 nuriman Disember 19, 2007 at 2:32 am

    Salam aidil adha buat ustaz Kamal semoga tetap ceria walaupun di mana saja berada….

  2. 2 dharajuku Januari 3, 2008 at 6:48 am

    salam aidil adha yg berlalu buat bro kamal…


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s




" Sesungguhnya setiap keturunan anak adam ada melakukan kesilapan, dan sebaik-baik orang yang melakukan kesilapan adalah orang-orang yang bertaubat . Allah maha pengampun, janganlah kau putus asa. "

My Entries

Hits Counter

  • 107,817 Pengunjung

%d bloggers like this: