My Friends By Namawee

        Bismillah alhamdulillah. Pagi-pagi lagi pc dah berada di hadapan mata saya. Dia yang nakkan saya. Saya tak boleh berbuat apa-apa melainkan melayan kehendaknya. Disebabkan rajin membelek-belek, terbaca satu berita mengenai Namawee buat kontroversi lagi. Walaupun namanya dah banyak dijadikan tajuk entries di dalam blog ini, itu bukan penghalangnya. Yang benar tetap benar. Yang batil tetap batil. Sebelum ini Namawee kontroversi dengan lagu Negarakukunya. Di laman Tranung Kite Online mengkhabarkan bahawa satu video klip berunsur negatif telah dihasilkan dan terkandung dalam CD kompilasi dan dikesan ianya telah dijual di sebuah

 nAMA

pasar malam di Muar, Johor. Berita ini baru saja saya ketahuinya. Mungkin ianya telah lama tersebar . Saya sekadar ingin mengetengahkannya untuk peringatan buat kita semua. Nampaknya Namawee memang sengaja mencari nahas. Persoalannya? Di mana kita ? dan di mana pihak yang berkuasa ? Bercakap hanya sekadar nak menjaga hati rakyat atau bercakap demi menegakkan kebenaran ?

Berikut adalah lirik lagu hasil ciptaan Namawee :

Lagu kontroversi Kawanku/Myfriends

Cakap lagilah
Cina balik China
Kalau semua balik ah
Sini bukan Malaysia
Saya takut mana kamu pergi
cari kerja
Tapi biasalah orang Melayu pun
tak suka kerja
Semua masuk hutan
hidup macam Sakai
Mahu main gitar pun takde
kedai buka
Mahu jadi Mat Rempit pun takde motosikal
Kurang satu holiday kerana takde Tahun Baru Cina
Jangan gaduh lagilah
Budak buka kepala
Negara ini bukan satu bangsa saja
Cina babi
Jangan cakap lagilah
Tapi cakap betul ha
Bah kut teh sangat sedaplah
Bahasa Melayu saya cakap macam tahi
Tapi ini ialah saya punya betul feeling
Sudah lima puluh tahun
Tiap-tiap hari tidur
Tengok hadapanlah
2020

Moral : Orang macam Namawee ni tak boleh diberi muka !!!

3 Responses to “My Friends By Namawee”


  1. 1 KNizam Ogos 20, 2007 at 12:52 pm

    mari kita tengok apa yang akan berlaku seterusnya. hehehehe

  2. 2 Life Of 'AKU' The Episode Ogos 20, 2007 at 8:49 pm

    mudah2han dia dibalas dengan balasan yg setimpal dengan perbuataannya, takde peluang nak cipta lagu lagi … Allah maha kuasa

  3. 3 Bayan Ogos 21, 2007 at 2:19 am

    ermm…dia ni kena belajar banyak2 pasal peradaban, ketamadunan dan juga kenakan renjatan eletrik supaya dia alert sikit pasal isu-isu sensitif.

    diberi betis nak paha….kali ini dia memang patut dihadapkan ke muka pengadilan….


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s




" Sesungguhnya setiap keturunan anak adam ada melakukan kesilapan, dan sebaik-baik orang yang melakukan kesilapan adalah orang-orang yang bertaubat . Allah maha pengampun, janganlah kau putus asa. "

My Entries

Hits Counter

  • 107,818 Pengunjung

%d bloggers like this: