Just A Little For Chineese

Comment By : blood2bleed@hotmail.com 

“you guys may complain all you want but what namawee says is true!! malays are being pampared by the goverment while the chinese are working hard to earn their pay. and why are the malays getting all those bumiputera discounts when it’s only meant for the orang asli? and please, just because he said those things about prayers in the morning doesn’t mean he’s insulting the muslims. and the police in malaysia do makan rasuah. even the goverment admits it. so what’s wrong? and stop calling him babi and all those names, how immature. didn’t dr. mahathir tell you guys long ago to learn from the chinese? that’s because they work hard to earn their money and the malays are getting all the credit for it. “menghina lagu kebangsaan”?? i can’t help but laugh when i read that. hey, he sang the song correctly. just because he did a lil’ rapping doesn’t mean he’s “menghina lagu kebangsaan”. get the facts right. and all those negative respons are all from the malays! i’ll bet that you didn’t even bother reading what the chinese and people in other countries have said. and i quoted this from a user in youtube:Even the officers from the European Union are complaining about Malaysia’s Bumiputra policies. get that? face it, the malaysian goverment are treating the chinese and indians unfairly compared to the malays. there are plenty more muderers, rapists and robbers still roaming about freely in malaysia, why don’t you direct your insults at the REAL criminals, huh? you don’t see the chinese doing all those stuff. no offence, but most criminals are malays…”

————————————————————————

Bismillah Alhamdulillah

Komen tersebut saya ambil daripada entries yang bertajuk Namawee (budak cina kurang ajar)

Saya nak respon lah : saya memang setuju dengan beberapa potong di dalam lirik lagu tu, contoh : macam polis makan rasuah, itu ada benarnya tapi harus diingat !!! tidak semua polis macam tu. Yang baik kita ambil, yang buruk kita tolak ketepi  dan yang lain-lain tu boleh pikir sendiri.

Yang jadi hal, dia (namawee) dah mempersendakan azan pada waktu subuh, jadi macam bahan buat lawak, that’s the point, Itu yg menimbulkan tidak puas hati oleh masyarakat melayu islam …

Song By : Namawee 

“Waktu subuh pukul 5 pagi
Ada seruan azan untuk kejutkan aku
Kadangkala ada lagu sekali
Sama macam nyanyi lagu cinta
Kadang-kala suaranya diubah jadi macam gaya RnB
Walaupun kadang-kala mereka menyanyi sampai jadi sumbang
Atau kadang-kala mereka menyanyi sampai serak
Sesetengah suara mereka sama macam kokokan ayam jantan, tetapi mereka lebih awal dari ayam jantan
Hanya dengannya, kami akan dikejutkan untuk pergi ke sekolah atau kerja
Tolong jangan salahkan kerajaan hanya ambil kisah tentang orang bumiputra”

Korang yang baking-baking namawee ni, tak tahu sebenarnya apa perasaan kite orang.

Itulah , kepada  namawee… fikirlah dulu sebelum membuat sesuatu … skarang bile ade orang kutuk dan menghina serte mengecam tindakannya, ada pulak yang membakingnya … 

skarang ni isu yang sebenarnya, dia telah menimbulkan sentimen kemarahan terhadap umat Islam di malaysia khususnya kerana liriknya yang begitu kontroversi @ part yang mengaitkan azan subuh.

Kepada orang cina atau sesiapa saja, tahu kan bila kalian semua juga melihat, mendengar dan merasa, sudah tentu juga tempiasnya kena pada diri kalian dalam sesi kecaman, kutukan, dan ejekan atas perbuatan Namawee tu ? so macam tu jugaklah yang kita rasa…. Jadi, fikir-fikirkanlah. Hormatlah pada agama lain.

Nak main-mainkan orang boleh bawak berbincang lagi, tapi bila dah mempermainkan Islam kami tak boleh duduk diam lagi !!!

Islam The Way Of Life

4 Responses to “Just A Little For Chineese”


  1. 1 jeff Ogos 15, 2007 at 3:20 am

    satu pandangan yang rasional pada pendapat saya. adalah lebih baik kalau orang lain yang marah kat dia boleh bagi pendapat dengan nada sebegini, barulah tampak kematangan walaupun dalam kemarahan.

    saya akui kelemahan diri bahawa nada saya sendiri pun lebih berat dari nada pandangan saudara..

    http://selambaserius.wordpress.com/2007/08/14/si-petualang-yang-keji-itu/

    terima kasih atas lawatan ke blog saya. salam perkenalan.

  2. 2 Life Of 'AKU' The Episode Ogos 16, 2007 at 2:54 pm

    Syukran

  3. 3 Life Of 'AKU' The Episode Ogos 16, 2007 at 2:55 pm

    aku ada seekor beruang kutub


  1. 1 namewee mohon maaf terbuka .. « selambaserius Jejak balik bagi Ogos 15, 2007 at 6:12 am

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s




" Sesungguhnya setiap keturunan anak adam ada melakukan kesilapan, dan sebaik-baik orang yang melakukan kesilapan adalah orang-orang yang bertaubat . Allah maha pengampun, janganlah kau putus asa. "

My Entries

Hits Counter

  • 107,818 Pengunjung

%d bloggers like this: