Boikot Namawee, Amerika, Israel

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket

Bismillah alhamdulillah. Beberapa hari ni, cerita pasal budak cina Namawe sorang tu, memang tak habis-habis. Buktinya, dalam statistic wordpress.com sendiri telah memaparkan diantara top post of the day adalah berkisar tentang Namawee. Satu perkembangan yang baik. Jika semua orang ada sentimen sebegini, terutamanya umat Islam, maka tak mustahil Islam akan berdiri tegak dengan megahnya. keizzahan Islam telah diketahui. Di dalam al-quran ada menegaskan bahawa Islam itu tidak akan hilang, lenyap dan….. tertindas bahkan akan berdiri tegak di muka bumi ini.

          “Ketahuilah, sesungguhnya kebenaran itu telah datang, dan kebenaran itu telah pun lenyap, sesungguhnya yang batil itu pasti lenyap”

             Namun, sejauh mana sikap umat Islam hari ini dalam mendepani isu-isu yang berkaitan dengannya? adakah hanya ibarat goreng pisang panas ? dah sejuk, ditinggalkan begitu saja. Tindakan Namawee itu, salah satu daripada banyak-banyak kes yang membengangkan umat Islam. Contoh yang paling jelas, Amerika dan sekutunya. Walaupun bukan di negara kita, tapi ianya melibatkan saudara seislam kita. Sejauh mana kita berusaha untuk memeranginya ? saya tidak bermaksud nak kita semua ni pergi mengangkat senjata berhadapan dengan mereka, tapi paling kurang kita boikot mereka, barangan mereka dan yang seumpama dengan mereka. Sudahkah kita melakukannya ? Kalau belum, sama-samalah kita koreksi diri. Restoran KFC, masih lagi banyak yang tukang beli, Coca-cola ! kalau takda, sanggup pergi hujung kampung semata menginginkannya. Rokok pun satu hal. Sudah terang-terang bawa mudarat. Tapi masih lagi menghisapnya. Itulah kita ni manusia kadang-kadang macam hangat-hangat tahi ayam je. Yang bercakap ni pun kadang-kadang lebih kurang je. Tapi, ini realiti yang patut kita terima dan perlu diatasi. Kalau tidak, semangat membara yang lahir dalam diri tu, kan hilang menjadi sia-sia. Teringat Dr Yusof Qardhawi ada memberikan panduan kepada umat Islam sewaktu kes menghina nabi Muhammad S.A.W yang dibuat oleh Denmark.

           Kita sebagai umat Islam ni kenalah memboikot barangan mereka dan mereka-mereka sekali. Kemudian kita amalkan sunnah nabi. Itu diantara pesanannya. Sekadar koreksi, mudah-mudahan kita semua ni, mampu untuk konsisten di dalam mempertahankan dan memperjuangkan serta menegakkan Islam yang kita cintai. Islam Hual Hal ….

p/s: Namawee telah diboikot seumpama amerika dan israel by

7 Responses to “Boikot Namawee, Amerika, Israel”


  1. 1 shams Ogos 16, 2007 at 9:43 am

    kamal…sham sedih sgt bace ttg isu ni..tambh2 lg commrnt tu … murah je air mata ni jatuh..knp kite dihina sbgini rupa?… PEMUDA-PEMUDI ISLAM BANGKITLAH!!!jgn jd ummat yg mati rasa..plzzzzz….

  2. 2 Life Of 'AKU' The Episode Ogos 16, 2007 at 2:52 pm

    Kita kena sedar, takleh duduk diam.. cumanya kena ade kekuatan .. tu sebab dari sekaranglah kita semua umat Islam kena bersatu padu … Islam Hual Hal ..

  3. 3 osman Ogos 19, 2007 at 12:53 am

    namawee telah menjatuhkan martabat negara kita..dia akan tahu langit tinggi or rendah..menghina org islam..

  4. 4 sahrul Ogos 19, 2007 at 10:48 am

    kita sama2 doakan semoga Allah turunkan bala ke atas namawee yg kafir tu,inikah merdeka yg Paklah nak kan?bnyak beri muka sgt kpada org minoriti di malaysia,jgn smpai kita melayu dipijak,tu dia la nak jg sangat ati depa,lastly kita yg merana.

  5. 5 kayy Ogos 30, 2007 at 2:54 am

    Chinese..the yellow peril…itulah pandangan orang barat terhadap Cina dan sekarang yellow peril itu menghina Melayu pula..

  6. 6 are_ja September 3, 2007 at 3:00 am

    yelah..sedih..dahla datang negara kita..boleh plak menghina..pokemon sungguh..kacang lupakan kulit..

  7. 7 aliwan September 4, 2007 at 1:25 pm

    bibi betul semua melayu


Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s




" Sesungguhnya setiap keturunan anak adam ada melakukan kesilapan, dan sebaik-baik orang yang melakukan kesilapan adalah orang-orang yang bertaubat . Allah maha pengampun, janganlah kau putus asa. "

My Entries

Hits Counter

  • 107,817 Pengunjung

%d bloggers like this: