Namawee (budak cina kurang ajar)

Berikut antara lirik yang telah diterjemah, @ blog http://n32.blogspot.com (Roslan SMS) :

5 in the morning
Theres even a morning call to wake me up
Sometimes a few of them will sing together
When you listen to it, its like a love duet
The voice ululates like an R&B song
Even though sometimes they sing until its out of tune
Even though sometimes they even sing until their voices break
Some sound like cockerels, but they wake up earlier than them
This way we can know the time to get ready for class and for work

Pukul 5 pagi
Malah ada yang memanggil untuk gerakkan aku diwaktu pagi
Kadangkala mereka menyanyi beramai-ramai
Bila didengar, macam duet lagu cinta
Suaranya bagaikan lagu R&B
Walaupun kadangkala nyanyiannya sumbang
Walaupun kadangkala mereka menyanyi sehingga pecah-pecah suara
Ada yang macam bunyi kokok ayam jantan, tetapi mereka bangun lebih awal (dari ayam jantan)
Lalu kita boleh tahu bila untuk bersiap sedia untuk ke kerja

(Si cina ini betul-betul biadab, bengangggggggg !!!!)Berikut adalah antara respons rakyat malaysia yang diambil dari laman You Tube .com, anda bagaimana ??? :Respon pertama (xzxxy) : Harap kerajaan ambil tindakan buang negara dekat anak cina pengkianat ni…lucutkan taraf kerakyatan malaysia, bukan setakat dia ..keluarga2 dia sekali ..halau suruh balik china. Bangsa tak sedar diriRespon Kedua (modern82) : Kita jgn berlembut sgt dgn diorg nih..Bila berlembut diorg naik minyak plak. Kita sampai bila nak bersabar.. Polis, askar cari diorg sampai dpt..

Respon ketiga (modern82) : Diorang dah lebih sgt ni..Kurang hajar!! Hina agama kita bleh terima ke?? Dlm klip tu cakap waktu azan subuh tu umpama ayam berkokok waktu pagi, aku tak bleh terima camtu!! Kalaula aku askar, aku tembak2 diorg ni sampai mampos!!

Respon Keempat (penyu9) : Komunis alaf baru..
Merosakkan perpaduan rakyat Malaysia.
Hapuskan Binawe ini…

Respon yang diberikan setakat ini berjumlah 4060 respon dan saya sekadar memaparkan beberapa respon sahaja. Anda bagaimana ??? apa rasenya ??? ok !!! atau bengang !!! atau suka !!! atau biasa je !!!

102 Responses to “Namawee (budak cina kurang ajar)”


  1. 1 Life Of 'AKU' The Episode Ogos 11, 2007 at 7:35 am

    Lagu negaraku versi (Namawee )penuh yang telah diterjemah :

    ILoveMyCountry – Negarakuku

    Negaraku
    Negarakuku
    Negaraku
    Negarakuku
    Negaraku
    Negarakuku

    Aku cinta negaraku, Hanya bila ada negara, Ada tanah air ku
    Hanya bila ada tanah air ku, Di sini aku berdiri di sini
    Nyanyikan lagu ini untuk kau dengan lantangnya, Janganlah kau takut
    Walaupun aku selalu menggunakan perkataan-perkataan kesat dalam laguku
    Tetapi lagu aku hanya seperti durian, berserta duri-duri
    Hanya apabila kau berani membukanya, untuk melihat kebenaran nyata di dalam
    Ia boleh berbau seperti tahi, ataupun berbau sangat elok
    Hanya bergantung kepada jenis hidung yang kau ada
    Polis kami mempunyai nama lain yang dipanggil MATA
    Kerana mata-mata mereka sangat tajam
    Apabila tahun baru semakin hampir, mereka seolah-olah sangat bekerja keras
    Mereka akan mengeluarkan pen-pen, tetapi mereka tidak membuka tiket kepadamu
    Kerana mereka terlalu dahaga dan mereka perlu minum TEH
    Dan juga kopi O, mahukan gula lebih?
    Kalau ditambah lagi gula, mereka akan tersenyum kegembiraan denganmu
    Mereka akan katakan TATA kepadamu bila kau mahu beredar

    Negaraku
    Tanah tumpahnya darahku
    Rakyat hidup
    Bersatu dan maju

    Fenomena seumpama ini tidak perlu dipertingkatkan lagi
    TIDAK perlu untuk pertingkatkan kerjasama antara polis dan rakyat
    Perhubungan tidak akan berubah dengan secawan kopi
    Aku sangat gemarkannya
    Sekurang-kurangnya aku tidak akan dapat tiket saman bila aku balik rumah
    Kalau berlaku, bapaku mesti berang dengan aku
    Aku mesti kena hamun, tak de kereta untuk aku
    Kurang asam, apa yang aku boleh buat waktu macam ni?
    Macammana aku nak BERGEMBIRA tanpa kereta?
    Macammana aku nak beromen tanpa kereta?
    Macammana aku nak cari awek tanpa kereta?
    Aku sangat cintakan negara ini
    Waktu subuh pukul 5 pagi
    Ada seruan azan untuk kejutkan aku
    Kadangkala ada lagu sekali
    Sama macam nyanyi lagu cinta
    Kadang-kala suaranya diubah jadi macam gaya RnB
    Walaupun kadang-kala mereka menyanyi sampai jadi sumbang
    Atau kadang-kala mereka menyanyi sampai serak
    Sesetengah suara mereka sama macam kokokan ayam jantan, tetapi mereka lebih awal dari ayam jantan
    Hanya dengannya, kami akan dikejutkan untuk pergi ke sekolah atau kerja
    Tolong jangan salahkan kerajaan hanya ambil kisah tentang orang bumiputra
    Tolong jangan salahkan kerajaan kerana tidak adil dengan kami
    Ini semua tunjukkan kami orang cina tidak takut kerja keras
    Ini semua hanya berikan kami cara untuk cari jalan keluar
    Jangan terperanjat dengan keadilan mereka
    Ini hanya tunjukkan kami adalah cemerlang
    Hanya kanak-kanak kecil yang belum lagi dikotorkan tahu apa itu kemerdekaan
    Kalau tidak, kau nampak beberapa orang lain masih lagi perlukan pengasuh kanak-kanak

    Rahmat bahagia
    Tuhan kurniakan
    Raja kita
    Selamat bertakhta

    Rahmat bahagia
    Tuhan kurniakan
    Raja kita
    Selamat bertakhta

    Orang-orang yang di dalam kerajaan, mereka lagilah cerdik
    Apa jua kerja mereka buat, mereka boleh buat dengan perlahan-lahan
    Sedangkan orang-orang yang beratur pun akan tengking pada mereka
    Mereka terus berasa selesa sepertimana yang mereka suka
    Kadangkala mereka sampai bawak keluar kek mereka
    Mereka makan kek nyonya mereka, anda semua boleh terus beratur
    Meskipun kalau kau benar-benar tengking mereka
    Ia masih lagi ok, kerana pengawal keselamatan tidur di sebelah dan dia tidak akan kesah tentang kau
    Mereka tutup kepala mereka, lintas jalan dengan perlahan
    Kau perlu benarkan dia melintas dan berhati
    Yang paling penting untuk hidup dengan gembira, untuk hidup dengan selesa
    Jangan jadi macam orang cina setiap hari sibuk dan penat gila
    Kita amat disanjungi sikap sebegini
    Inilah gaya hidup mereka, cara hidup mereka
    (sikap sikap)
    Aku masih lagi cakapkan perkataan baik-baik dalam lagu ini
    Aku percaya mereka yang bencikan aku mesti tengah bergembira sekarang ini
    Dunia ini sangat damai, dunia ini penuh dengan harapan
    Tiada siapa yang tercedera, semuanya berjalan dengan lancar
    Kau sangat suci, kau sangat pelembut
    Tahi itu bau sangat wangi, tiada perkataan-perkataan kesat
    Kau semua sangat berdarjat tinggi, setiap hari menikmati percintaan
    Mendengar GuangLiang PinGuan (penyanyi popular malaysia)
    Tetapi mereka telah lari ke Taiwan
    Pelajar-pelajar sekolah Cina, selepas habis belajar
    Sangat susah nak masuk ke universiti tempatan
    Sebenarnya kitorang tak perlu dihasut oleh mereka
    Kerana ini salah satu daripada pelan besar kerajaan
    Mereka mahu kami pergi ke luar negara untuk mengejar cita-cita kami
    Kemudian balik semula untuk menyumbang kepada negara
    Rancangan ini memang sangat bagus sampaikan aku tak boleh nak cakap apa-apa
    Di setiap pelusuk dunia sekarang ini boleh cari anak-anak Malaysia
    Seolah-olah kami lari dari suatu tempat, sangat shiok (?)
    Malaysia sedang mempromosikan tahun melawat Malaysia 2007
    Tradisi cina dipromosikan di mana-mana
    Tetapi kerajaan tidak pedulikan pun pelajar-pelajar sekolah cina
    Semua sijil-sijil kami dibuangkan ke dalam longkang
    Serupa macam aku, aku pergi ke Taiwan selepas habis belajar
    Aku telah belajar sesuatu dan sedang bersedia untuk kembali dan membantu negaraku
    Aku sekarang sedang berdiri di tepi jalan di Taipei, bersama dengan gitarku
    Tetapi di dalam hatiku aku masih lagi menyanyi

    Rahmat bahagia
    Tuhan kurniakan
    Raja kita
    Selamat bertakhta

    Tolong jangan saman aku, aku takde duit

    _____________________________________________________

    Itulah jawapan Wee Meng Chee atau lebih dikenali Namewee di alam siber (atau dengan pelbagai gelaran hina selepas insiden ‘Negarakuku’).

    Apa lagi yang dikata?

    Namewee: Lagu tersebut diciptakan sempena sambutan ulang tahun kemerdekaan Malaysia yang ke-50.

    Namewee: Tiada niat untuk menghasut atau menyerang kerajaan. Lagu tersebut sememangnya menggambarkan keadaan masyarakat.

    Namewee: Saya masih sayang negara saya.

    Bapa Namewee: Anak saya patriotik sebab dia bawa bendera Malaysia ke Taiwan.

    Polis: Kami tiada bidang kuasa untuk siasat atau tangkap sesiapa kerana kes ini berlaku di luar negara.

    Tapi, yang paling menarik perhatian ialah kenyataan Ketua Pemuda MCA, Datuk Liow Tiong Lai. Aku pun tak pasti ini pendirian beliau, MCA, atau Barisan Nasional. Hehe.

    Datuk Liow: Wee telah menghina lagu kebangsaan. Dia nampaknya patriotik tetapi perlu diberi panduan tentang bagaimanakah menzahirkan rasa patriotik dengan betul.

    Haha.

    Macam mana orang yang hina lagu kebangsaan boleh dikatakan ‘seemed patriotic‘? Kan bercanggah tu. Tak faham aku.

  2. 2 akumarah Ogos 11, 2007 at 2:25 pm

    Askm…

    Aku tak paham kenapa budak cina pangsai ni dok pertikaikan kaum melayu dan kerajaan. Dalam negara malaysia ni melayu dan cina ada mutual obligation. Orang cina sebagai yang meniaga, orang melayu yang banyak membeli. Cuba semua kedai cina orang melayu tak datang, tak bleh hidup. Kecuali kedai jual babi. Gua rasa, kat China pun toleransi kerajaan diorang kat golongan minoriti muslim lagi tinggi lah dari kat sini. Nasib baik org melayu masih lagi pegang politik. Kalau tak, aku tak tau lah mana kita orang melayu ni duduk…

  3. 3 aja49 Ogos 12, 2007 at 3:42 pm

    Kerajaan kena kaji apakah yang menyebabkan pemuda ini boleh menzahirkan lirik rap berkenaan. Apakah motif pemuda cina ini? Adakah dia betul-betul patriotik sepertimana kata Datuk Liow itu? Mengapa pemuda ini sanggup ambil risiko yang tinggi untuk menyanyikan lagu ketidakpuasan hati ini dengan berlatar-belakakan lagu Negara Ku dan bukan lagu yang lain?

  4. 4 Life Of Aku Ogos 12, 2007 at 4:47 pm

    betul tu aja49 saya setuju sgt2

  5. 5 kampong boy Ogos 13, 2007 at 7:34 am

    i m wondering this 24 yrs old boy really love his country. the title of the song had shown how he love his country. the video clip on the song are all malaysia places n u see, how this boy even not in the country, but still helping the country to promote the visit malaysia year 2007. he begin the video with masjid negara had shown that he fully respect islam is the country religion. the whole content of the song n video r really happen in malaysia. police drink kopi o, whats wrong? chinese student cant get the local univertsity is true, the numbers of car in malaysia increasing r the real statement.
    some times we need to be stady, be relaxing n enjoy the songlah. if someone after listen the song n felt unhappy, i think he is as what elders told us

  6. 6 Pembebel Ogos 14, 2007 at 3:35 am

    Stupid will never understand..

  7. 7 negaraku Ogos 14, 2007 at 5:44 am

    huhu panas telinga dan hati negaraku kini bila membaca blog2 panas tentang isu namewee. apa-apa pun aku tujukan liriklagu ni khas buat namewee serta penyokong dan anti-namewee amnya

    ITIK GEMBO-GEMBO BY A TO Z

    Itik gembo-gembo
    Ayam kedek-kedek
    Bilo tembok
    Jalan seiringe
    Muka come lote
    Peel biar molek

    Anak muda masa kini
    Tak menyedari segalanya
    Apa jua yang dikatakan
    Tak difikirnya kan binasa
    Hingga ada yang terlupa
    Siapa dirinya ooo

    Itik gembo-gembo
    Aye kedek-kedek
    Bilo tembok
    Jalan seiringe
    Muko come lote
    Peel biar molek

    Jangan pula kau sengaja
    Tak Memahami
    Oh berpura
    Apa jua yang kau rasa
    Telah kuduga
    Oh semua
    Hingga ada yang terlupa
    Siapa dirinya ooo

  8. 8 droves Ogos 14, 2007 at 11:22 am

    you guys may complain all you want but what namawee says is true!! malays are being pampared by the goverment while the chinese are working hard to earn their pay. and why are the malays getting all those bumiputera discounts when it’s only meant for the orang asli? and please, just because he said those things about prayers in the morning doesn’t mean he’s insulting the muslims. and the police in malaysia do makan rasuah. even the goverment admits it. so what’s wrong? and stop calling him babi and all those names, how immature. didn’t dr. mahathir tell you guys long ago to learn from the chinese? that’s because they work hard to earn their money and the malays are getting all the credit for it. “menghina lagu kebangsaan”?? i can’t help but laugh when i read that. hey, he sang the song correctly. just because he did a lil’ rapping doesn’t mean he’s “menghina lagu kebangsaan”. get the facts right. and all those negative respons are all from the malays! i’ll bet that you didn’t even bother reading what the chinese and people in other countries have said. and i quoted this from a user in youtube:Even the officers from the European Union are complaining about Malaysia’s Bumiputra policies. get that? face it, the malaysian goverment are treating the chinese and indians unfairly compared to the malays. there are plenty more muderers, rapists and robbers still roaming about freely in malaysia, why don’t you direct your insults at the REAL criminals, huh? you don’t see the chinese doing all those stuff. no offence, but most criminals are malays…

    • 9 faisal Ogos 12, 2011 at 4:04 pm

      if u have so much complain and didn’t satisfy about the government, leave malaysia. I bet u r also chinese. that’s why u agree with him

  9. 10 Life Of 'AKU' The Episode Ogos 14, 2007 at 11:32 am

    Thanx for the explain .. if u know … what muslims feel, u will know … if u wanna ‘kutuk’ melayu i dont care, … u can ‘kutuk’ aku. but Islam …but islam, no way man …thanz alot …

  10. 11 droves Ogos 14, 2007 at 12:00 pm

    hah, i’ve heard plenty of malays hurling insults at the chinese. you don’t see the chinese doing all these immature stuff like calling people names and stuff. if this is your way of defence, then it’s just sad. and excuse me, i have NOT been insulting islam. instead of calling people names and expressing your displeasure like that, why don’t you stand up for yourself? you feel angry just because some guy said something you can’t accept about your religion and stuff, you think the chinese and malays are happy being treated unfairly this way? my friend who’s a chinese had been hurled racial insults by the malays and yet she can just forgive them. but you all are just close minded and disrespectful. the chinese and indians can tolerate being treated this way, why can’t the malays too? if you did things the way it was suppose to be, then all these wouldn’t have happened. namawee wouldn’t say such things in his video. the goverment should learn more from other countries.

    • 12 1Malaysia September 8, 2009 at 4:43 pm

      Dear Droves,

      it seems that all of us are forgetting something that is a crucial and undeniable truth regarding the establishment of Tanah Melayu, prior to the establishment of Malaysia as a nation. As we all SHOULD HAVE KNOWN, the history of Tanah Melayu begins with the populace of Malay communities, and therefore the earliest founders of Tanah Melayu. That’s the obvious reason why it was called ‘Tanah Melayu’ in the first place. We Malays are the founders and the LEGITIMATE OWNERs of this land every resident of Malaysia calls home. The fact that the massive numbers of Chinese and Indians came to Tanah Melayu some time ago was SOLELY due to the British and Portuguese who were responsible for transporting them here because wanting to provide necessary manpower as labourers. These early Chinese and Indians were not meant to stay and live on Tanah Melayu, but like I mentioned before, to make use of their services only. Since the LEGITIMATE OWNERS of Tanah Melayu are the Malays, then it is just and fair that we are subjected to a degree of greater status and protection. This fact is further reinforced during the process of the establishment of Malaysia, when the Chinese and Indians delegates signed a an official treaty describing that the special status of Malays are NOT TO BE QUESTIONED AND ARGUED WITH.

      I can say a lot more because these are FACT you SHOULD ALREADY KNOW when you went to middle school. If you don’t, I recommend that you read the historical books immediately and THOROUGHLY before making wild and baseless arguments. It would just reflect how academically crippled you are regarding the historical events occurred throughout the aging of Malaysia. If I were to make an example, I would have pick the country of China. If the Malays were to come to the country of China, is it possible for the Malays to demand exclusive status as the Chinese there who are the sole pioneers of that country? Obviously, it would be like throwing rocks on the air horizontally; it comes back and hit you in the face.

      Regarding your confusion over the azan in the morning issue and why would us Muslims be utterly set ablazed, allow me to offer some crucial and significant justifications. For starters, Islam is a religion that greatly emphasize the importance of devotion to our God. This aspect takes hold from every single activity that we carry out; ranging from reciting of our holy Quran, the 5 sacred pillars of Islam, the implementation of our daily 5 prayers, and of course, the recitation of our holy azan (which has the purpose to call upon Muslims to execute the first daily prayer, Subuh prayer). In Namawee’s scenario, he has explicitly and clearly compared our sacred and holy azan to that of a rooster’s clucks… which obviously angers us since the comparison is made with that of an animal, regardless of whatever being it may be, it is still considered an insult to us..

      What would you feel if someone were to compare something sacred in your religious beliefs with that of an animal, for example a pig? It would feel like spilling oil on fire, I presume? So, please be EMPATHETIC.

      The true intention of why Namawee would take risk poking into a bee hive is absolutely mind-boggling and should not be attempted by anyone of any religious beliefs.

      We are Malaysians and we share the same nation. Of course, the Malays have our special status but that is solely because we built this nation starting from scratch and thus deserve some credits for it. The Chinese and Indians would have not been here if it weren’t for the British and Portuguese in the first place. So why are the Chinese and Indians are still here? Why don’t we just send them back to their country? Why wouldn’t their country accept them back? These are some of the questions that have been puzzling me for quite some time, but I realize the answer lies during the process to establish this nation. The Chinese and Indians were initially forced to come to this land. It was done unwillingly. The Malays see the western powers as a threat and wanted to break the chains that have been keeping them down, and this common feeling for independence was also shared by the Chinese and Indians and other races in Tanah Melayu. Therefore, our forefathers, Malays, Chinese, Indians, and other races fought the western power through blood and sacrifices, all done in the name of independence, the happiness and harmony living that we have right now.

      Yet, some people like Namawee, have been making actions that reflect badly upon themselves as trying to disrupt this harmony. Please do not forget that everyone of us, Chinese, Indians and Malays, have fought the western intruders with their might and thankfully succeeded. Where there is unity, there is hope for survival. But sadly, I wish to remind, people like Namawee, are truely making way towards breaking that unity that our forefathers have fought so hard for.

      To all the Malaysians that I respect regardless of your races and beliefs, Please do not argue about the racial issues or rights, since the treaty has been signed a long time ago. This is the time for us to unite, because if we don’t, our harmonious country is going to be the next Afghanistan or Iraq. Would it be too late to regret during that time you ask? Please ask yourselves this question..

      • 13 Tanpa Nama Oktober 27, 2009 at 3:37 pm

        nicely written ! =)

      • 14 mohd bokhari Mac 17, 2011 at 6:21 am

        erm… what you say is true thing… their all forget about this… but.. what we can do is, we (malay, chinese, india, n other) should start work together as one if we want to live harmonies… about discount, it all in Perlembagaan, we cant change it… by the way, Namawee should not make rap song that insult Islam… he want say something about malay, i dont realy care, but if he want to talk about Islam, he should feel the wrath of Yang di-Pertuan Agong becouse Baginda is leader of Islam in Malaysia…

  11. 15 sas Ogos 15, 2007 at 12:56 am

    aloo brader..u chinese bising2 kerajaan malaysia x adil, lu tgkla singapore sane.adil ka dgn melayu? dare you say it meritocracy.mere excuses!

  12. 16 saffie Ogos 15, 2007 at 3:53 am

    dose this all really happen in malaysia

  13. 17 islam wif pork Ogos 17, 2007 at 3:46 pm

    fuck u all malay…
    wat can say he just say all…wat u all pork malay do?
    jz know how 2 rap, stole and all d bad things…
    islam…ceh…always go solat then 4 waste time…4 reason to take time break..wat a shit things
    malaysia…this name gud…malay sia-sia

    • 18 pity chinese Oktober 29, 2010 at 8:57 am

      you are insulting the pork that u eat everyday. what kind of human that eat insulted meat. no reason why you should stay in this country. no respect at all. pity you because china also don’t want you. if yes, why don’t you go back to china since you don’t even like to stay here rite. because muslims are teached to be kind to all people regardless what races you are and what cast you are. that’s why your people can do business here, having descendents, comunities, schools, etc… it is prooven that you have no sense of gratitude…

      may Allah brings you to the rite path… amin…

    • 19 mohd bokhari Mac 17, 2011 at 6:23 am

      hei fuck you… we dont insult your relegion, why you insult our relegion… you are true terrorist… you go home n fuck your self before you get fuck by ******…

    • 20 faisal Ogos 12, 2011 at 4:13 pm

      why r u saying this word, u think u r good enough to say bad words to other people especially malay people. i’m surely u r the worst person in this planet. If u don’t like here, just go to singapore and change ur status…

  14. 21 Life Of 'AKU' The Episode Ogos 20, 2007 at 8:59 pm

    thats the word you can say ? !!! oh no no …

  15. 22 malaysiaku gemilang Ogos 26, 2007 at 5:45 am

    harap kerajaan ambil tidakan…buang kerakyatan namawee

  16. 23 kayy Ogos 30, 2007 at 2:10 am

    Terima kasih pada namawee atau na-mawi untuk lagunya. Sekarang jelas apa perlu buat. org cina tamak. 80% kekayaan milik mereka, tak dapat terima hakikat kejayaan org melayu. Melayu pula akan kuasai 80% masa depan. Bila? Tak tahulah bila..kalau pemimpin UMNO bodoh mcm sekarang. Selepas 50 tahun baru 19%. Mana2 PAS Melayu yang menyorok sebalik Islam dgn benda tahyul..orang boleh nampak dan tegur sekarang..jgn sakitkan hati orang..bang kuat2 pagi buta..bukan ajaran Islam pakai amplifier. Nabi tak pakai amplifier. Tudung lambang kekolotan Arab..jangan melayu pun nak tergulung dengan orang Arab takde faedahnya. Arab bangsa kolot. Tenguk Turki awal2 dah haramkan tudung.

    • 24 mohd bokhari Mac 17, 2011 at 6:26 am

      “80% kekayaan milik mereka”??? sebab apa mereka dapat 80% tu?? sebab mereka melakukan kegiatan perniagaan… sudah jelas dalam sejarah Islam yang mengatakan perniagaan merupakan kegiatan pekerjaan yang mendatangkan hasil yang lumayan kerana risiko yang perlu ditanggung oleh perniaga tersebut…

      =..=”

  17. 25 kalau aku MELAYU berkuasa September 13, 2007 at 7:23 am

    aku cadangkan mereka itu (NAMAWEE dan koncu2nya termasuk wakil rakyat yang berani memohon maaf bagi pihak dia tu) supaya dipenjarakan seumur hidup tanpa belas

    ISA, BRAINWASH, PENJARAKAN SEUMUR HIDUP, KUARANTINKAN DPD BANDUAN LAIN, SEKAT HUBUNGAN DENGAN DUNIA LUAR … tiada kemaafan kepada mereka ini…
    LAGUNYA TERLALU BANYAK MEMPERTIKAIKAN HAK KEISTIMEWAAN MELAYU ….

    “dia lupa dia dok dirumah orang, dia mula nak sapu semua, sebelum cakap apa-apa baik pi balik rumah sendiri la ‘CHINA tu’, dpt ke bagi layanan orang luar mcm kami ‘Melayu’ dok bagi ni – JANGAN TAK SEDAR, BURUK PADAHNYA… JANGAN DOK INGAT KAMI ‘RUMAH MALAYSIA ni macam SINGAPORE’ luorang boleh bikin suka-suka”

    Wahai Dato’2 yang sayangkan negara dan Ketuanan Melayu, Tolonglah lakukan sesuatu, KUASA DITANGAN KITA – HUKUMLAH MEREKA, tunjukkan teladan, berikan pengajaran, berapa kali kita dah sebut JANGAN sentuh/pertikai ISU SENSITIF seperti BANGSA MELAYU, AGAMA ISLAM, HAK KEISTIMEWAAN MELAYU, KETUANAN MELAYU, KESULTANAN MELAYU, NEGARA (KEBANGSAAN) DAN SEUMPAMANYA …

  18. 26 deharajuku September 30, 2007 at 4:17 pm

    xtau nak cakap ape..saye nih jenis ketinggalan sikit..

  19. 28 Life Of AKU The Episode September 30, 2007 at 11:50 pm

    salam, deharajuku : kes ni dah lama, tak tahu apa tindakan kerajaan, nampak makin senyap je … isu-isu yang datang pun berlambak-lambak …. itulah Malaysia tanah air ku

  20. 29 Abdul Rozak Oktober 11, 2007 at 8:45 am

    As Malay I am ashamed at the “arphatheid” system we are still practicing in this country. It only causes as Malay to be spoiled and less competitive.
    We treat our so called “neighbor” from Indonesia as sub human. We feel somewhat better than the Indon folks.

    We need to learn from Chinese and Indian folks. They have a lot to teach us.

    Wslm wbrkt,
    Abd. Rzk

  21. 31 ariel Oktober 31, 2007 at 6:55 pm

    i do agree with “sas”.100%.Get ur stinky butt out from my lovely Malaysia,and pi mampus kat mana2 negara yg ko rasa ADIL,SAKSAMA…dan yg paling utama Negara yg boleh terima rakyat tak kenang budi macam ko Namawee.To u “droves”..who cares??.Ko pun blh jahanam..dgn keangkuhan ko yg sia-sia.Don’t accused this n that to Muslims…watch out ur words…

  22. 32 Mat Dude November 12, 2007 at 1:26 am

    Islam is the way of life..Ad-Deeen!Not a religous..Ugama adalah propaganda oleh mereka2 yang ada kepentingan sahaja.Kita merasa terhina dan marah apabila si mamat Namewee ini mengutuk azan subuh,sanggup menggelarnya-‘babi’…adakah Al-Quran mengajar kita memebezakan sseorang dan menghina dia dengan panggilan tertentu? Kita tak pulak merasa apa2 atau marah bila selepas sahaja berkumandang sahaja azan subuh tu berapa kerat yang bangun on time utk menunaikan solat subuh?berapa puluh ratus pula menarik selimut menutupi badan sebab sejuk ketika itu?(orang2 mcm itulah yang kita patut panggil babi sebab berselimutkan kulit babi!)..Dah klu org islam sendiri masih tak menghormati azan..contohnya masih merempit ketika pak bilal sedang azan,masih melakukan maksiat ketika azan berkumandang,masih terkedik2 beratur nak tengok konsert AF6 ketika azan maghrib…..mcmana bangsa lain pulak nak menghayati atau menghormati azan itu sendiri?

  23. 33 Life Of AKU The Episode November 12, 2007 at 1:34 am

    terima kasih ats respon, pandangan serta nasihat mat dude tu … sebenarnya dua-dua golongan ini sama saja, mencemarkan dan menjatuhkan keizzahan islam itu sendiri, cumanya sekarang ni kita berbicara atau mengetengahkan isu ini, disebabkan pada waktu itu berlakunya isu namawee ni, dan masalah-masalah org islam itu sendiri, sememangnya tidak dapat dinafikan lagi, justeru kita harus dan semestinya memperbaiki diri, ahli keluarga, masyarakat, dan bangsa serta negara …

  24. 34 jijo,eri modo,kay short leg... November 29, 2007 at 3:34 am

    kami tak sokong langsung lagu tu…
    kalu ya pun nak luah perasaan biarlah bertempat..guna la bahasa elok2..ni cam orang takl berpelajaran je…

  25. 35 lulu Jun 4, 2008 at 6:07 am

    If u think malaysia is not 4 u then stay in taiwan & dont come back.We dont need u & malaysia dont need u chinese bastard………U eat a lot of babi thats why u talk like babi,sing like babi hopefully u snore like babi coz u r a disgrace to the country. I would like to name u ‘babinamawee’. U insult the country & insult the religion of islam & insult the malay. My only wish is to see you die in a plane crash while coming back from taiwan u chinese bastard…………..

  26. 36 joe pasqual September 22, 2008 at 12:10 pm

    i hate you bastard rats…. CHINESE ARE JUST A PENUMPANG – AHMAD ISMAIL

    WE NEED MORE PEOPLE LIKE AHMAD SO THAT SOME PEOPLE WILL KNOW WHERE THEY COME FROM…

  27. 37 pembunuh melayu November 25, 2008 at 4:11 am

    Melayu memang tak guna.. sejak dulu sampai sekarang pun tak ubah-ubah.. macam dahulu..
    cuba tengok sendiri orang melayu sewaktu zaman Malaya dan sekarang . melayu langsung tak ubah..

    sampai sekarang kerajaan malaysia bagi Hak istimewa MELAYU.. apa guna ? langsung tak ubah, langsung tak bejaya.
    cuba tengok bangsa lain, Cina dan India. tanpa hak istimewa pun boleh berjaya, boleh buat bisnes sendiri, boleh beli kereta mewah..

    apa melayu ada walaupun ada hak istimewa melayu, sama saja.. hidup dalam kampung, jadi sakai !!!

    sudah lah, melayu.. sampai bila bila pun tak akan berjaya macam bangsa Cina.

    apa yang NAMAWEE nyanyi dalam NEGARAKUKU adalah benar dan betul tentang Malaysia..

  28. 43 Malay killer Disember 25, 2008 at 3:53 am

    betul pembunuh melayu!!!! saya sokong kamu!

    joe pasqual, Apa yang kamu cakap!
    orang cina adalah penumpang!
    kalau malaysia tiada orang cina,kamu semua masih di hutan sebagai sakai!!

    kalau tiada cina, malaysia punya ekonomi pun tiada begitu baik!!!

    cakap benda yang bodoh!!!!! Sohai!

  29. 45 Angus Januari 3, 2009 at 4:36 am

    I think you should all ask yourself why some people would sing such a thing. Do you think you won’t be upset if when you’re all sleeping, I make a racket nearby your house?

    Take a look in the mirror and ask yourself why…

  30. 46 syed Januari 29, 2009 at 12:42 pm

    bangsa cina sebenarnya bangsa yang kita x boleh beri muka sebaba dioarang ni satu hari nanti akan pijak kepala kita..mereka berpura pura baik di depan kita…mereka ada agenda mereka iaitu untuk menguasai malaysia dan akan menjadikan malaysia seperti sinagapura…
    oleh itu,waspadalah semua

  31. 47 syed Januari 29, 2009 at 12:50 pm

    aku rasa kt CHINA lg mcm gampang

  32. 48 afiq Februari 5, 2009 at 10:47 am

    assalamualaikum wahai semua rakyat malaysia, ttg topik budak cina nie, mula2 aku dgr pon dah meremang bulu roma aku. kalau andainya budah tuh ader dpn mata aku, sat tu jugak aku pelempang.. mmg kurang ajar.. tapi, di sebalik semua ini, ada hikmahnya. cuba kiter renung kembali keadaan kiter org melayu, mmg phatetic.. menyedihkan.. malas, bongkak, angkuh, x bersyukur n selalu ketinggalan dalam segala hal yg berfaedah..
    bagi aku, daripada kiter dok maki hamun cina yg mmg akan dilaknat di akhirat nanti, apa kata kiter majukan diri kiter sendiri. tuntut ilmu sebanyak mungkin, cari pengalaman, berniaga n dlm masa yg sama, kiter cuba ubah pemikiran anak2 bangsa kiter, terutamanya golongan muda.
    MAJUKAN DIRI DAN SESUAIKAN DGN TUNTUTAN ISLAM. dgn cara itulah baru cina2 n keling2 nih akan tunduk, patuh dan hormat pada kiter.
    aku x nafikan, mmg benda2 nih akan makan masa, tapi kiter cuba drpd x buat apa2.. betulkan? wahai semua sahabtku, bangkitlah..
    satu pesanan aku utk org2 cina n india nih, kenanglah dari mana korg dtg. u are not belong to this sacred malay land. jgn sampai jadi 13 mei sekali lg baru korg nak menyesal, melayu dah bnyk bertolak ansur dgn korg.. fikirkan.. kalau korg rasa diri korg menumpang, so buatlah perangai baik2.. bekerjasamalah dgn org melayu. jgn bangkitkan isu2 yg sensitif. jgn sampai kebencian melayu menjadi pembunuhan cina beramai-ramai.. INGAT TU!!

  33. 53 United Nation Ogos 17, 2009 at 1:20 am

    tahukah anda? apa yang telah berlaku pada tahun 1964 13 may? http://en.wikipedia.org/wiki/May_13_Incident , tengok apa yang berlaku? The angry Malay protestors swiftly wreaked revenge by killing two passing Chinese motorcyclists, and the riot began. “ps 1964 may 13”

  34. 54 amin Ogos 30, 2009 at 9:09 am

    wei…pembunuh melayu.nate manawe tu dio turut hina islam.stakt melayu okla.mu isam ko ape.aku sanggup berjihad kalau ade orang mahu jatuhkan islam kt negara kite

  35. 55 Aku anak Malaysia Oktober 2, 2009 at 10:31 am

    Dia sebenarnya… cina ni penakut… dok cakap dalam komputer boleh la. Cuba head to head, terkencing punyer. Cina ni kurang ajar je. Kalau diorang tak puas hati. Berambus la balik Cina. kitorang tak perlukan korang (Cina) la. Orang melayu boleh hidup sendiri.

    Lagipon buat apa tokoh-tokoh dulu seperti Dato’ Bahaman , Tok Janggut , Datok Maharajalela dan lain-lain lagi bersusah payah nak mempertahankan hak orang melayu kat muka bumi ni. Kalau orang Melayu ni pemalasa sangat kan? Dah lama dah Datok Maharajalela duduk rumah makan kacang pastu setiap tahun dapat duit dari British. Kan Senang! Tapi kenapa beliau tak nak?

    KEREANA BELIAU HENDAK MEMPERTAHANKAN HAK MELAYU DAN KEBEBASAN TANAH MELAYU!

    CINA SETAKAT PENDATANG ASING JE!!

  36. 56 Tanpa Nama Oktober 27, 2009 at 5:39 pm

    err,,,the song…issit suppose 2 offend in sum way??
    dun make a big thing out of the little things,sumtimes its better 2 learn how to live democratically and harmonily..that differentiate humans and dogs..

  37. 57 Neutrality Oktober 29, 2009 at 3:08 am

    Hi,

    Most of you are either idiots or retards and probably loosers. Sorry to say that, but your comments are harsh, got no substance and show your stupid immaturity.

    Babi – Satu dunia makan babi (termasuk kaum kaum lain yang jauh lebih “advance” dari Cina / Melayu / India / DLL, tak payahlah maki-maki, babi ini, babi itu. If I maki you “Bodoh macam ayam”, “Bau macam Yam”, “terbang macam ayam” you’d be like WTF ?? Pikir masak masak…

    Balik Cina, Balik India, Balik Indon – We are all Malaysians, no need to ask anyone to balik mane-mane. Negara ini bukan milik kamu, ia milik bersama.

    Diorang Tamak, diorang Malas, Diorang Kurang Ajar etc etc – Tak Payah ler nak “generalize”, satu orang tak bermakna semua orang, ini semua personality individu. Kalau tak suka, kutuk orang itu saja, tak payak nak kutuk cucu-cicit, moyang, brother, father, saudara-mara, neighbour, colleague dan terutama kaum. Ramai yang hidup gembira dan bersopan santun. Asyik nak kutuk aje aper faedah? Dapat “interest” dalam bank kah?

    So lepas ini, kalau orang lain berbeza dari kita, jangan nak kutuk, hasut, dengki, maki-human, dll. Semua orang berbeza dan suka hati diorang ler. Kalau orang tak “progress” itu masalah diorang, jangan kita ejek, maki atau “put them down”. Janji kita semua jaga tepi kain sendiri, jadi insan berguna dan bersumbang kepada dunia. Kalau orang berpolitik, berhujah etc etc, jangan dengar banyak sangat…semua ader agenda sendiri.

    Peace Out

  38. 58 Arjunades November 24, 2009 at 1:21 pm

    Ha…relax semua…ada betul kata budak cina ni..cuma cara dia je agak advance n bijak..kalau korang nak tau budak ni memang bijak..untuk pengetahuan video klip yang dia buat tu di tayang kat mana…youtube kan..hahaha…youtube tu salah satu tempat buat duit dalam matawang USD..so lagi banyak orang view lagi banyak la dia dapat dua…nin semua strategi ekonomi dia la…kita dok tgk benda2 lain.. sebab tu dia relax je..duit masuk tu

  39. 59 MCI Malaysia November 25, 2009 at 7:59 pm

    Secara tak sengaja terbaca ruangan ini.Aku tertarik untuk menulis meluahkan apa yang terbuku di hati. Aku hairan, sedih dan tak terlintas difikiran bahawa begitu ramai orang “kita” yang sudah lupa dengan adab dan sopan. Pada pendapat saya, cara ini tidak betul dan hanya memburukkan lagi keadaan. Berdiskusilah dengan baik.
    Cuba lihat cara 1Malaysia dan Neutrality menyertai forum ini. Mungkin bukan 100% baik, tapi mereka adalah antara yang terbaik.
    Niat mesti betul DEMI NEGARA, Yang Lain bertolak ansurlah

  40. 61 sandy November 28, 2009 at 1:35 pm

    I feel that what he said is true, but he should have lay off the religion. It isn’t nice after all, to compare the sounds of a cockerel with one being used in their daily prayers. Aside from that, he was not politically correct, and brash in his ways, but still, honest in his words and thoughts. It’s a humorous way to look at things, so you can either take it or ignore it cause it’s a free flowing piece of meat everywhere now. The internet is wide and resourceful, there’s no doubt as we speak, thousands of malaysians have already downloaded this and save it in their hard drive and etc. Malaysia is a multi-racial country. There is no “go back to your own country” concept here, because there is no OTHER COUNTRY for us to go back to. The malaysian goverment has in fact made us second-hand citizens in any country we go, even our own, but that’s besides the point. I’m not angry with the goverment, but rather with our own people, the rakyat-rakyat malaysia, for not voicing out, for not coming together as one, for not speaking out for a true ONE MALAYSIA. Now, if you ask an indonesian whether they are chinese,malay or indian, they would reply that they are INDONESIAN in spite of the colour of their god-forsaken skin! Why can’t we do the same? Let’s not have our difference put a huge barrier between us, or let one incident as such spoiled the whole barrel of milk (setitik nila rosak susu sebelanga!). We all have two hand legs , a heart and a brain, so use it wisely before you jump to any rash conclusion on how to deal with this issue, by spreading hate mails and insulting rumours.

    In support of the one Malaysia concept.
    Sandy. =)

  41. 63 antuku Mac 10, 2010 at 12:09 pm

    haiz, pe yg dia katekan tu mmg betol…kite mmg mo sedar diri…klu pikir balik, nape bdk ni buat lagu camni? mmg x puas ati ngan kerajaan kite…. pe yg kite dpt skg ni semua kerajaan kasi free ngan sbb kite ni kaum melayu, camne ngan kaum lain?? layanan nye teruk camni fair ke?kaum lain kerja ssh2, skolah ssh2 nk ape pon xdpt…kite duduk rumah goyang kaki jer dapat duet….ni call fair ke….sedar diri kwn ku

    • 64 liz Ogos 30, 2010 at 2:29 am

      Maybe you malay yang goyang kaki dapat duit..kalau nak bela pun non bumi tolong bagi fakta yang betul…..banyak lagi melayu yang hidup kerja siang malam …..but orang melayu macam ni xnampak…ada yang berjaya tanpa duit goverment macam aku ni takde loan gov kakak aku takde sampai diadapt biasiswa sebab third semster result dean list ..aku pun macam tu fathr mother punya duit …lepas tu baru dapat…..dan ada ramai lagi macam tu …..tapi kisah-kisah macam kita orang ni tak masuk paper..yang masuk sape-sape ditolong oleh goverment 100% lepas tu orang2 macam ni yang tak sedar diri kutuk goverment…kepada orang-orang cina and india you all tu sungguh nasib baik ..kalu di negeri asal nenek moyang you alll..belum tentu boleh bayak cakap macam ni……and kepada orang-orang melayu yang tak sedar diri…..sistem aparthied tu sama dengan sistem malaysia…hanya melayu bangang yang kata kita ikut sistem aparthied………

  42. 65 Namawee Fans Mei 15, 2010 at 11:59 pm

    Melayu mmg bodoh, Islam konon! ..|.. lanciau la!

    anak perempuan sendiri pun rogol, isteri kat rumah jaga anak, baalk kat luar main perempuan,. cibai punya melayu, anak gampang, buat maksiat pandai…

  43. 71 nasha September 2, 2010 at 2:04 am

    walaupon lirik yg menyentuh bab azan subuh tue nadanya agak keterlaluan,tetapi aku tak heran pasal dia bukan paham pun azan tue apa..yg dia tau untuk sembahyang..agaknyanya pada dia azan tue mengganggu tidur dia,namun begitu dalam diam beliau juga mengatakan dengan azan subuh itu juga beliau boleh mangagak waktu untuk keluar bekerja.dari situ jika kita perhatikan, sekurang2nya azan yg menyemakkan telinga beliau, telah membantu beliau bangun pagi..aku nak komen secara jujur kat sini,aku nak bagi komen seadil2 yg ALLAH izinkan pada aku..kalau kita perhatikan secara keseluruhan lirik beliau,kita boleh lihat dengan jelas, luahan2 rasa yang serba tidak puas hati dengan segala sistem dunia yang menyemakkkan kepala, dan fokus beliau adalah kerajaan malaysia dan bangsa melayu..cuba kita lihat dalam2,kebanyakkan isu2 yang beliau timbulkan sebenarnya merupakan isu2 semasa yg sentiasa menghiasi dan mewarnai negara kita yg tercinta nie..kebanyakkan realiti yg apa yg beliau tuturkan tue boleh kita iyakan juga..sebab memang itulah hakikat rakyat2 marhain sekarang banyak yang memberontak termasuklah mamat nie..cuma mamat nie dah terlebih batas skit sampai menyentuh isu2 sensitif yg beliau sendiri kurang arif atau sengaja mencari pasal mencabar orang2 islam..hal bangsa kita masih boleh berkompromi namun bila menyentuh hal2 yang melibatkan agama,kita tidak boleh terlalu bertolak ansur..kita kena TEGAS!!!!!!so kesimpulannya apa yg berlaku nie memang banyak hikmah yang boleh kita cungkil bagi menyedarkan semua bangsa yang ada dinegara kita TERUTAMANYA BANGSA MELAYU SENDIRI agar lebih MEMAHAMI+BERTOLAK ANSUR antara satu sama lain..JANGAN SAMPAI —-YANG MENANG JADI ABU,YANG KALAH JADI ARANG—–so fikir-fikirkanlah

    • 72 darah melayu September 2, 2010 at 8:33 am

      betul yang lain aku terima sebab memang betul…kerajaan kita macam tu tapi bab agama mintak maaf laaaa aku rela mati shahid nak tegak agama aku nie…..

  44. 73 nasha September 2, 2010 at 2:34 am

    aku setuju dgn pendapat —Neutrality Oktober 29, 2009 at 3:08 am…jika kita nak judge sesuatu kita kena judge dengan adil.pasal tue ISLAM TUE AGAMA YANG SEMPURNA.kita sebagai orang islam sepatutnya menunjukkan contoh yg baik kepada mereka..Nabi dulu siap kena siram dengan najis lagi masa tengah solat,ada Baginda maki hamun orang tue?? jadi mulai saat ini,bersamalah2 kita mengambil ikhtibar dari apa yg berlaku..pada sy,semua bangsa bersalah dalam nie..masing2 hendak2 menegakkan hak masing2..mungkin barah yg tersimpan selama ini dalam diri masing2 sudah sampai ketahap kritikal..oleh sebab itu marilah kita bersama2 berubah ,buang ego masing2 jauh2,lapangkan dada + fikiran, sepatutnya kita berganding bahu menjaga negara kita yg tercinta ini tak kira apa keturunan anda,apa bangsa anda, apa agama anda.

  45. 74 darah melayu September 2, 2010 at 8:29 am

    ehmmm agak agak elok je santau bangsa asing nie..

  46. 75 darah melayu September 2, 2010 at 8:30 am

    tapi kalu ikut hukum agama kita nie memang boleh dah bunuh budak nie…sebab hina azan …..

  47. 76 Cocame September 5, 2010 at 6:44 am

    Biasalah!!!, kalau kita selalu berlembut, kaduk akan naik junjung. Bila sudah kaduk naik junjung barulah tahu nanti….

  48. 77 Payday Loans September 5, 2010 at 12:59 pm

    Thank you, that was extremely valuable and interesting…I will be back again to read more on this topic.

  49. 78 nora September 6, 2010 at 12:53 pm

    kerajaan harus ambil tindakan tegas..lucutkan kerakyatan namawee….

  50. 79 kentang Oktober 25, 2010 at 2:28 pm

    apa gadoh2 ni wei

  51. 80 kentang Oktober 25, 2010 at 2:32 pm

    cina india melayu smua sama je.hormat satu sama lain. xpyh la nak ckp melayu jhat ke apa. smua sama je aku tgk. bab agama xpyah la sentuh.sensetif.

    peace out.

  52. 81 anak jati November 13, 2010 at 3:57 pm

    budushh pnyer org..klu mngkuk ni patriotik sgt nme nk brukkan nme negara sndiri??mnggmbarkn keadaan pe y brlaku skrang knon..kenape msti describes org melayu??knape x describe bngse lain??knape msti melayu dan Islam??bg ak krjn kite dh bg hak sme rata dh pd sume kaum..adat la kaum bumiputra dpt lbh skit..bumiputra dh lme duduk kt tnah melayu ni..sejak dr zmn kesultann mlyu lg..kot2 sblom 2 dh de..alah klu nk ikutkn la rmai gler org cina y jd pmimpin skrng..cbe kre org mlyu bpe org y jd menteri n timb??byk dh org cina y kuasai dlm ngra kite nyh..cthnye ekonomi..dan sal agama kami y beragama Islam x pnh ktuk agama lain..kami hormat org y bukan Islam..s0 knape prlu agama Islam dibrukkan??s0 sbg malaysian kte prlu kukuhkn perpaduan kite..

  53. 82 Cornelia Daggy Disember 1, 2010 at 2:14 am

    Most of the times i visit a blog I see that the construction is poor and the writting bad. On the contrary,I have to say that you have done a good job here.

  54. 83 AYIE G Disember 7, 2010 at 5:26 pm

    Aku memang x puas hati lah…
    asl pergi hina kaum melayu.hina islam…
    jgn ingat semua org melayu malas taw cina n india pun ade.
    bunuh org apew semua.
    walaupun ekonomi cina pengang,tp jgn ingat melayu malas.
    cina ade jadi pelacur n GRO.
    melayu pun ade.
    cina isap dadah.
    melayu isap dadah.
    tp ko jgn ingat semua org melayu mcm tu.
    cina pun ade tp blm kena tangkap.
    sekarang klu cina n india nk tunjuk kuat x payah ar.
    masa perang dunia ke-2 cpew yg g perang?
    melayu.
    sampai lefternan adnan terkorban.
    mnew india n cina asl x ikut perang sekali……takut kn……
    lancau lu org baru sekarang nk tunjuk kuat…
    Dan pandai hina kaum melayu pandai lah terima akibat tragedi 13 mei.
    ramai cina mati.
    itupun nk tunjuk belang.
    korang x payah nk tunjuk kuat setakat hina dekat blog niey x payah…
    kita semua manusai biasa yg dicipta tuhan.
    aku nk kerajaan still pertahankan ketuanan melayu.
    rakyat malaysia x nk terjadi macam singapore.org melayu terpinggir…macam sampah…
    n aku x nk kerajaan bagi cina jadi PM.
    klu kerajaan atau raja-raja melayu hapuskan hak istimewa org melayu aku percaya mesti ade rusuhan yg berlaku..
    n aku mintak klu ade rusuhan polis jgn halang…
    sbb kaum cina n india menghina kaum melayu…
    kerajaan memang bodoh sbb x ambil tindakan atas nameweee..

  55. 84 orang baik Disember 12, 2010 at 5:02 pm

    saya ada kenal 2-3 org cina yg baik. kalau jadi rusuhan nanti perlu ke saya bunuh mereka? Pasal saya pun tak pasti smada mereka betul2 baik, dalam hati siapa tahu. Pasal dah nampak macam CIna ni luaran je baik, tapi niat macam busuk nak tindas orang lain. tolong bagi jawapan ye..

  56. 86 akumelayu Disember 16, 2010 at 10:55 am

    WAhai bangsaku, bangkitlah!!! jAngan biarkan bangsa kita dihina, agama kita dipersenda! Kenapahingga skrg namewee tak diambil tindakan? Adakah sebab dia sokong 1Malaysia. Dia fahamker apa itu 1M? Satu malaysia bukanlah konsep samarata yang diinginkan namawee ia konsep perpaduan. kEnapa kerajaan takut nak guna ISA kat penghasut dan pemecah belah perpaduan. dimana UMNO? dimana raja MELAYU? Bukankah mereka ini yang sepatutnya membela dan pertahan maruah MELAYU? umno nama ja berjuang utk melayu tapi semua nak jaga tekak sendiri, podahhhhh!!! rAja melayu..nama je raja melayu, darah dah bercampur2!! So camna nak bela melayu. bangkitlah kita semua, desaklah kerajaan!! Ambil tindakan pada namawee

  57. 87 Tanpa Nama Mac 23, 2011 at 3:11 am

    jgn korang lupa, melayu pun pendatang dari indo,

  58. 88 1 Malaysia April 21, 2011 at 12:18 am

    Yahoo! This is the spirit of 1 Malaysia. Congrats to the malays and chinese here.

  59. 89 Melayu April 30, 2011 at 1:39 pm

    Orang cina memang haramjadah. Mintak jadi ape@kejadia nnti akan aku tebas semua kepala cina laknat ni.
    wahai orang2 MELAYU ISLAM bangkitlah kamu semua….

    “x semua melayu tu Islam’dan x islam seseorang tu hanya sekiranya di serorang melayu”

  60. 90 namaMAN Mei 4, 2011 at 7:05 am

    woi kapir haram jadah? nak sangat ke tengok kami mengamuk? x ingat lagi pasal 13 mei? jangan sampai kitaorang hilang sabar. hilang trus kturunan korang nanti….

  61. 91 namaMAN Mei 4, 2011 at 7:13 am

    pada suku sakat kapir nie, aku nak ingatkan korang, kepala atuk nenek moyang korang yang haram jadah dulu-dulu datang merempat ke tanah air aku sebab nak lari dari negara bangang korang dulu yang tak nak terima anjing-anjing macam korang. kitaorang bagi korang idup n kongsi apa yang ada kat tanah kitaorang nie sebab kesian kat anjing-anjing macam korang tapi sekarang ni korang dah pandai nak menyalak balik? memaang kitaorang tak pandai sangat menipu orang untuk jadi kaya macam tradisi bangsa korang tapi jangan ingat kitaorang ni penyabar sangat.. sebelum kitaorang tebas sekor-sekor sampai pupus keturunan kapir jadah nie, jaga skit perangai tu elok-elok.

  62. 92 lily damia Ogos 10, 2011 at 2:41 am

    sekarang dia dah ada filem sendiri afdlin shauki pon berlakon gak

  63. 93 Used Forklifts Julai 5, 2012 at 12:59 am

    Outstanding information and I really appreciated reading this.
    The other comments are entertaining.

  64. 94 anti aging creams that really work Julai 22, 2012 at 11:56 pm

    Great goods from you, man. I have understand your stuff previous to
    and you are just extremely magnificent. I actually like what you have acquired
    here, really like what you are stating and the way in which you say it.
    You make it entertaining and you still care for to keep it wise.

    I cant wait to read much more from you. This is actually a tremendous website.

  65. 95 payday loan provider Oktober 1, 2012 at 3:52 am

    Hello, I read your new stuff on a regular basis. Your writing style is awesome, keep up the good work!

  66. 96 Angelica November 3, 2012 at 1:29 am

    Hello! This is kind of off topic but I need some advice from an established blog.
    Is it tough to set up your own blog? I’m not very techincal but I can figure things out pretty fast. I’m thinking about making my own but I’m not sure where to begin. Do you have any ideas or suggestions? With thanks

  67. 97 albawaba.com November 14, 2012 at 11:21 pm

    A motivating discussion is definitely worth comment. I think that
    you need to publish more on this topic, it might not be a taboo subject
    but typically people don’t speak about such issues. To the next! All the best!!

  68. 98 designer prescription glasses Januari 24, 2013 at 5:27 am

    Hi there! I could have sworn I’ve been to this blog before but after reading through some of the post I realized it’s new to me.
    Nonetheless, I’m definitely glad I found it and I’ll be book-marking and checking back often!

  69. 99 cash advance fast loans Februari 10, 2013 at 4:03 pm

    A similar scenario basically applies if you achieve a software application shut down.

    Even when an individual were prepared to do minus the utility until their next pay day, the penalties charged for being disconnected along with the fees assessed for turning the service back on will almost certainly exceed $50
    Are you experiencing income problems? Would you just need a
    little advance to your pay for you to tide you over? Do
    you need cash on an unexpected expenditure? Then a pay day loan can be the answer you are looking
    for. When looking for this type of loan you want
    the top rates as well as terms achievable, and that is wherever Payday Loans website may help.
    We are the most effective payday loan search solution you can find,
    and the website can help you search through hundreds of lenders to
    obtain the ones which are best for you and your circumstance.
    This means you get the cash you will need at the rates and with the terms that
    you want.
    In case you might need some extra money to pay the everyday expenses up until the next earnings arrives,
    apply for our payday advances and get convinced in our trustworthiness.
    Our online system works quickly to supply anyone with
    the funds you need at some point. The cash advance lenders participating in each of our online circle do their best
    to review the actual applications when they are published on this website,
    for this reason, your request instant payday loan will be approved in a matter of minutes.

    If you need some additional cash, our Payday Loans website is the
    appropriate place to utilize. Apply for our own payday loans
    online 24 hours 7 days a week due to the fact our site operates round-the-clock.
    There’s no necessity for you to depend on the business hours to have the cash you will need instantly. The most important aim of our site is to present people with fast money without any setbacks or hurdles. Thus, we’re
    always here to assist you anytime convenient in your case.
    Basically, our own service is integrated a way to allow
    you to access the necessary funds inside the shortest term possible, consequently, the entire process of applying is very basic
    and hassle-free.
    Whenever we are in the real need of emergency money we usually look for any kind of
    solution feasible. Unfortunately, often easy solutions are not offered and it can become pretty ugly when it occurs.
    Just imagine precisely how bad can it be when you need a thing to do quickly and only the little sum of money is the obstacle for your.

    are payday loans that provide cash expressly for the individual’s immediate cash problem. In case you are interested in our Payday Loans website, those are types of loans that offer the quickest approval and cash against tour late salary. Loans like our Payday Loans website give the shortest time period of approval for the payday loans. When crisis emerge in between your paycheck month and you have no any dollars left to pay off many invoice, our Payday Loans website can give you the aid to reach your short need.
    is the most effective way to obtain safe, online payday loans and money advances. Signing up and also approving to get a payday loan is quick and easy, and in some cases there are no papers to send based on the lender that accepts your loan ask. our Payday Loans website.Once a lender approves you for the cash advance, they are going to electronically deposit the requested payday loan quantity directly into your checking or even savings account. The discreet service providers offer versatile payment possibilities.
    helps you with crisis and short-term financial needs. Fast, one day, no hassle, no fuss online payday loans on our internet website. Pay check or direct deposit? Funding short? Poor cash flow? Get approved today. We give cash to cover your debt with comparable interest rates. Need available funds advanced today, before your pay day? Try our quick & easy virtual online application; no store, no headache; problem free loans. Instant approval cash advance and easy. We transfer the money directly to your personal or credit union bank account; either savings or checking.
    We are dedicated to offering the most effective payday advance service to our individual customers. At our Payday Loans website, we recognise exactly how upsetting it can be when you are poor on money, and it seems a long time unless your next paycheck. When everything is going smoothly, you are on the top of your financial resources, paying your dues on time and not making use of an overdraft facility or charge card; then an uncontrolled cost can materialise out of the blue and send your money situation into madness. If this happens, and you desire a fast source of financial support to handle this sudden cost, applying for a same day payday loan will certainly offer you the help you require. Simply just go to our Payday Loans website, fill out the application and when completed which just takes a little while, submit it to us. We will provide you with a solution a few minutes later, and if you’re authorized you will certainly get the money well within one hour.

    Getting the payday loans rapid approval help you should get is easy with Quick.
    Applying takes with regard to payday loans quick approval just minutes and pay day loans quick approval endorsement is even
    faster! Get up to $1,000 or more today.The Payday Loans website is high-speed loan finder payday cash advances quick approval works with more payday loans
    fast approval lenders. By using just one application for payday loans quick approval!
    Apply for payday loans fast approval now with Instant.

  70. 100 the payday loan Februari 15, 2013 at 2:13 pm

    There is definately a lot to find out about this subject.
    I really like all of the points you’ve made.

  71. 101 laptop April 30, 2013 at 9:52 pm

    You can register with the company. After a couple of modification
    tasks. The other versions are samsung galaxy 4 and HTC
    MyTouch 4 G was also a heavily anticipated device that is out to tame
    the growing love for the samsung galaxy 4 is $187.


  1. 1 This is not a dafamatory blog « Bising la ko! Jejak balik bagi Ogos 13, 2007 at 5:53 am

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s




" Sesungguhnya setiap keturunan anak adam ada melakukan kesilapan, dan sebaik-baik orang yang melakukan kesilapan adalah orang-orang yang bertaubat . Allah maha pengampun, janganlah kau putus asa. "

My Entries

Hits Counter

  • 107,817 Pengunjung

%d bloggers like this: