Semangat Yang Hilang

           Astaghfirullah. Sedihnya. Baru je lepas menaip untuk entries terbaru. Penat juga memerah otak, nak meluah apa yang patut diluah. Hasilnya, hilang macam tu je. Apa-pun, entries tersebut ada kaitan dengan apa yang sedang saya alami. Pasal dugaan, cubaan, cabaran dan ujian. Bagi yang susah nak kawal kesabarannya, tak mustahil monitor ni dah kena campak kat dinding. Alhamdulillah, saya boleh lagi sabar sebab saya berada di cybercafe. Apa-pun inilah ujian saya hari ni. Ujian-ujian lain tu, tak dapat saya nak retype balik, sebab dah takde semangat. Rasa nak tergelak pun ada. Kadang-kadang kita nak kebaikan tapi kita sendiri takdapat buat. Contohnya sekarang nilah, baru nak cerita bab ujian, cabarang semangat dan yang seumpama dengannya, hasilnya, tak semena-mena saya teruji dan tercabar.Wallah a’lam.

          Esok ada usrah dan saya dipertanggungjawabkan untuk present subjek tafsir quran. Harap dapat buat yang terbaik zahir dan batin. Nak cerita panjang….

” … tapi semangat yang hilang membuatkan impian itu terpendam ke dalam tersimpan menjadi satu titik hitam yang takkan kulupakan, namun ianya telah membuatkan aku tersenyum keseorangan dengan harapan ia menjadi satu titik permulaan untuk ku terus maju ke hadapan.

Amenn ya Rabb.

6 Responses to “Semangat Yang Hilang”


  1. 1 Life Of 'AKU' The Episode Ogos 6, 2007 at 11:03 pm

    Bagilah semangat buat ‘aku’ teruskan kehidupan ini

  2. 2 abuhabeeb Ogos 9, 2007 at 5:30 am

    teruskan perjuangan, maka akan teruslah kehidupan…

  3. 3 Life Of 'AKU' The Episode Ogos 9, 2007 at 10:22 am

    🙂 syukran ya akhi ….

  4. 4 [ cintabadi ] Ogos 12, 2007 at 11:25 pm

    sekali kali melangkah dalam perjuangan ini, jangan undur..kerana setiap langkahmu bermanfaat untuk agamamu ..moga diberi kekuatan dalam menghadapi hidup di bumi Allah ini..salam perjuangan dr cintabadi🙂

  5. 5 [ cintabadi ] Ogos 12, 2007 at 11:26 pm

    correction :
    kali = kaki ..:D

  6. 6 Life Of 'AKU' The Episode Ogos 13, 2007 at 12:46 pm

    Syukran cinta abadi, moga semangat yang cinta abadi berikan ini, kan menjadi panduan buat ‘aku’ meneruskan perjuangan yang penuh cabaran, sesungguhnya aku amat lemah, aku tak mampu, syukran kathir..


Tinggalkan Jawapan

" Sesungguhnya setiap keturunan anak adam ada melakukan kesilapan, dan sebaik-baik orang yang melakukan kesilapan adalah orang-orang yang bertaubat . Allah maha pengampun, janganlah kau putus asa. "

My Entries

Hits Counter

  • 107,818 Pengunjung

